Ny strategi ska lyfta Ryon Märk

Hudiksvallsföretaget Ryon Märk har genom digitaliseringscoachning från Syntesia fått en ny strategi som kan öka och effektivisera försäljningen av deras produkter med hjälp av digitala kanaler. Coachningen möjliggjordes genom den regionala digitaliseringssatsningen Kickstart Go.

Mer digital närvaro
Ryon Märk har varit verksamma sedan 1950-talet och är kanske mest kända för sin signaturpenna Ryon Märk. Tillverkningen sker i Hudiksvall i deras väl inkörda maskinpark och det är även därifrån distributionen av produkter sker. Nu är de aktuell med att ta sin försäljning av sina klassiska produkter, märkpennor, produkter för whiteboardtavlor och stämpelfärg för skogsindustrin, till nya höjder.

Det är viktigt för oss med expansion och hitta nya marknader. Så därför önskade vi få hjälp att hitta nya effektiva säljprocesser och identifiera viktiga säljkanaler som kan driva upp vår försäljning, säger Liselott Lättman, vd Ryon Märk.

E-handel, sökordsoptimering och mycket mer
Tillsammans med en upphandlad digitaliseringscoach från Syntesia har Ryon Märk vridit och vänt på ett flertal frågeställningar kring marknadsföring, försäljning och olika kanaler för detta.

Vi har tillsammans med Ryon Märk lagt upp en plan för hur de de kommande åren ska få mer digital närvaro och få en effektivare försäljningsprocess. Bland annat har vi diskuterat idéer kring webbhandel, sökordsoptimering, sociala medier och hur man förpackar sina produkter, säger Magnus Burvall digitaliseringscoach från Syntesia.

Som resultat har Ryon Märk fått en lista över prioriteringsområden och tagit in offerter på olika slags åtgärder.

Målet är nu att utveckla Ryon Märk under en 3-5 årsperiod. Där vi ska bli mer närvarande digitalt, öka vår omsättning och satsa på att göra mer affärer i Norden, avslutar Liselott Lättman, vd Ryon Märk.


Vill ditt industriföretag också ha digitaliseringscoachning?
Kontakta Fiber Optic Valley eller FindIT

Om Kickstart Go Sydöstra Norrland
Kickstart Go kan hjälpa ditt industriföretag i rätt riktning. Du får coachning som anpassas utifrån vad din verksamhet har för behov och vilka förändringar du står inför. Vi matchar ihop ditt digitaliseringsbehov med upphandlade leverantörer. Tjänsterna ges till industriföretag och industrinära tjänsteföretag i primärt Gävleborgs län. Projektet har som mål att stödja minst 35 företag i deras digitala transformation och drivs av Fiber Optic Valley, RISE och FindIT. Coachningsinsatserna finansieras av Tillväxtverket. ­­